søndag 3. juli 2011

Sjokolade!!

Jeg hadde lyst på sjokolade og skapet var heeeeelt tomt for sorten, så derfor laget jeg en ny porsjon  idag. Det er tredje gangen jeg lager sjokolade helt fra bunnen av selv. Jeg får nesten god samvittighet når jeg spiser denne sjokoladen jeg, så sunt som kakao er, og dessuten kan jeg spise litt mer av denne enn av vanlig mørk sjokolade ;) Jeg vil ikke kalle den lavkarbo, men den er nå så lavkarbo så du kan få sjokolade, så et godt alternativ er det! 

Nå har jeg ikke helt treningen ennå, men synes det blir veldig bra, og det er morsomt å eksperimentere litt med smakssetning og søtning av sjokoladen. Jeg har laget sjokoladen av kakaosmør og kakaomasse, og søter den med agavenektar og sukrin. Idag hadde jeg også oppi noen gram av disse nøttene her, og jeg må si at litt salt gjør seg veldig godt i mørk sjokolade! 


Kakaosmør og kakaomasse er kjøpt hos økosjokolade.no, og oppskriften er også hentet derfra. Jeg legger den ikke ut her, for jeg synes absolutt at man bør ta seg en tur innom der for å kikke litt! :) 

Formen er fra Cacas.

Anbefaler absolutt å prøve dette, det er en tilvenningssak å like rå sjokolade, det smaker ikke akkurat melkesjokolade, men det er verdt å lære seg å like !

Her er resultatet, og det ser ganske så delikat ut :)

1 kommentar:

  1. Nammmmmmmmm! Disse var kjempe gode! Håper du har igjen enda, for jeg har nemlig planlagt å komme i helgen for å spise litt av de ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...