torsdag 3. mai 2012

Redesign!

Lillefrøken trenger noen bukser som tåler å lekes med i sand og grus i barnehagen fremover. Da er redesign av gamle dongeribukser en fin mulighet. Disse var jeg heldig å få av mammaen min, de var nesten ikke brukt heller, så blir veldig fine bukser. Det er bare en som er sydd foreløpig, men det dukker opp en til etterhvert.

Selv om buksen er til utelek kan den være fin, jeg liker best å sy fine ting. Dessuten fkk jeg brukt den fine coverstitchen min til å dekorere buksen. Regner dessuten med at denne blir populær, da den berømte katten har sneket seg på lommen.

Mønsteret er Dortje Pants fra Sewing Clothes Kids Love (Farbenmix), str. 98/104. Rød ribb er fra Stoff&Stil.  Mønsteret er endret til å ha ribb i liv og beinkanter, i tillegg er det smalnet en del inn under knærne, mest for å få plass på buksebeina den er klippet ut av. Lommene er også endret, ville gjerne ha synlig søm på fronten istedetfor lommepose. Ble ihvertfall veldig fornøyd med buksen, og satser på at mottakeren også blir begeistret!

20120503_12283120120503_12290520120503_123016

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...