lørdag 2. juni 2012

Vognpose

Jeg har sydd en vognpose på oppdrag fra en venninne, og den ble ganske fin synes jeg.
Jeg har brukt mønsteret jeg laget meg som en variant av diverse snøggelmønster jeg fant på nett når jeg sydde vognposer til min egen jente. Jeg husker ikke hvilke endringer jeg gjorde jeg, så skal ikke si at det er helt mitt eget mønster. Posen er ca 1 meter lang, og er laget til sportsvogn.

Alle stoffer er fra Stoff og Stil, innerstoffet er bomull, og ytterstoffet er deilig og myk babycord. Posen er foret med tynn sommerdyne fra IKEA. Det er avtagbar fleeceteppe i to lag, og det er et lag fleece sydd inn i bunnen av posen. Har kost meg litt med broderi på denne også, på toppen av fleeceteppet. Hjertene som er pynt på posen og henger på glidelåsene er også fra Stoff og Stil. Glidelåsene er doble, så posen kan åpnes i bunnen, og lokket på posen kan tas av, og bunnen kan brukes som seatinsert. Posen har også reflekser på seg, det glemte jeg jo å legge inn bilde av, så i denne oppdaterte versjonen har det fått være med.

Jeg hadde litt stoffrester etter posen, så jeg har også sydd en liten solhatt, laget etter denne fine tutorialen fra I en Sving. Sladdet navnet til mottaker på bildet. Dette er det første broderiprosjektet mitt!



Burde sikkert fortalt hvor jeg fikk tak i broderiene, men det kan jeg altså ikke huske…
Håper mottaker blir fornøyd med posen!






20120602_140035


20120602_14013620120602_140158

20120602_140226

8 kommentarer:

  1. WOW!! Kan jeg spør hva en vognpose (vår/høst) kunne ligget på?

    SvarSlett
    Svar
    1. Posen over er en vår/sommer/høstpose.(I den grad man trenger pose om sommeren). Jeg tenker en pris på max 1000 kr jeg, pluss evt. porto. Du kan sende meg en lyd på fb om du er interessert :)

      Slett
  2. Så fin den er!! Nydelig! Flink du er :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig nydelig! Og smart med det fleeceteppet inni. Jeg har lenge tenkt å lage vår/sommer/høstpose til min lille mann. Kanskje dette ga meg dytten?? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Tusen takk alle sammen!

      Jeg synes absolutt du skulle lage en pose Tilla, det er veldig kjekt!!

      Slett
  4. Rålekker, og nydelig farger!

    Synes de smådetaljene du hadde med virkelig satte prikken over i'en, både broderiene dine og hjertene :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...