torsdag 30. juni 2011

Pusse opp skjenk?



Jeg har en gammel skjenk som jeg har arvet etter min farmor. Den ser du på bildene her. Jeg har egentlig tenkt at den skal jeg bare ha til jeg har råd til å kjøpe meg en ny veggseksjon i en litt annen stil ;)

Men så har jeg jo lest litt og sett litt i blogger da, og lurer på om jeg skal pusse det opp?

Jeg liker forsåvidt fargen altså, og jeg har jo stuebord i omtrent samme gaten, samt mørk spisestue.
Men nå har jeg denne tanken da, om å male skapet i en lys farge; ikke hvit, men kanskje noe grått, eller ihvertfall noe som glir fint inn i fargeskalaen min i resten av huset. Kanskje bruke noe lekker tapet inni, eller i et par av feltene på fremsiden. Det er jo noen småskader på det, men ikke noe som ikke lar seg fikse med et lag sparkel.

Inni ser det jo helt grusomt ut, så der trengs det jo en oppussing uansett. De platene er jo ikke verdens mest solide heller, men tåler vel mer enn det ser ut til. Det er skuffer i det ene skapet, og de har tilsvarende standard. Oppå ser det forferdelig ut, så må ha noe oppå. Godt argument for oppussing, og skulle sikkert vært fikset uavhengig av hva jeg bestemmer meg for.

Jeg tenker at om jeg får denne skikkelig fint, så kan den følge meg lenge, om ikke som veggseksjon i stuen, så som et fint møbel i andre rom.

Nederst er tv-benken den står ved siden av. Det er jo litt mer min stil da, billig IKEA pimpet med like billig IKEA-stoff. Veldig fornøyd med den, og tviler på at noen har maken.

Noen som har noen innspill om dette? Skal jeg pusse opp eller ikke? Hvis jeg selger denne på finn.no, så blir den garantert pusset opp ihvertfall, tror neppe den er så mye verdt at opprinnelig standard bør bevares av den grunn?











Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Nå er jeg litt tilhenger av at ting ser ut som det gjør - når det er gamle møbler. Så jeg hadde nok ikke valgt å male det i en annen farge. Men hvis du nytter sandpapir, evt. en slipemaskin og sliper overflaten på benken, og deretter lakker flaten i samme farge - da tror jeg det vil bli veldig pent. Hva du gjør med skapets hyller...tja...det finner du nok en facit på. Lykke til! :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes du kan gi den en skikkelig oppussing, spesielt inni, men at du beholder de originale fargene utenpå =) Det er noe eget med gamle ting... litt vintage ;-)

    SvarSlett
  3. Hei du, gratulerer med blogg! Har lagt meg til som følger, og gleder meg til å lese :D Har ikke så veldig greie på oppussing av møbler, men har pusset opp en gammel arvekommode (som jeg arvet etter farmor). Den ble pusset ned og lysmalt. Veldig fornøyd! Tror også den sjenken din ville blitt nydelig i en lysere malingsfarge. Lykke til! Og forresten, ja, har litt fri i uke 28 og er veldig klar for en sydate da!

    SvarSlett
  4. Ηеllo Theгe. I fοund your blog using msn.
    This is a verу well wrіtten articlе.
    I will be sure to bookmarκ іt аnԁ геturn
    to read more of your useful info. Thankѕ for the poѕt.

    I will certаinly comeback.

    Here iѕ mу homepаge ... personal loans

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...